We use cookies on our website to provide the best possible user experience for our visitors.

You are able to use the following "cookie" settings:

Details about "Cookie" settings...

You will be able to reach this surface and change your settings anytime in the future by clicking to the "Cookie setting" button placed down in the footer box.

Szociális készségek a munkahelyen

Manapság az állásinterjúkon a szakmai felkészültség mellett egyre nagyobb figyelem jut a szociális készségek meglétének.

2019.02.07.

Manapság az állásinterjúkon a szakmai felkészültség mellett egyre nagyobb figyelem jut a szociális készségek meglétének. Fontos, hogy a jelölt hogyan tud majd együttműködni a kollégákkal, kommunikálni az ügyfelek és partnerek felé és hogyan kezeli a konfliktusos szituációkat. Egy jó pozíció megszerzéséhez tehát érdemes ezeket a képességeket is fejleszteni!

érzelmi intelligencia

 

Érzelmi intelligencia

Az érzelmi intelligencia szintje határozza meg, hogy mennyire vagyunk képesek felismerni a saját magunk és mások érzelmeit és megérteni azt, hogy ezek hogyan befolyásolják a cselekedeteinket. Ha pedig mindezekkel tisztában vagyunk tenni is tudunk a negatív érzelmek, a stressz, feszültség, szorongás ellen. Ha másokban felismerjük ezeket az érzelmeket, akkor az ezekből eredő cselekedeteiket is értjük és akár kezelni is tudjuk. A pozitív érzelmeket pedig képesek vagyunk erősíteni magunkban és másokban egyaránt. Tehát például képesek vagyunk motiválni, lelkesíteni másokat a munkában. Érdemes tehát egy-egy feszültebb szituációban megállni egy pillanatra és átgondolni, hogy mi vezetett idáig és hogy tudnánk segíteni magunkon vagy akár munkatársainkon.

 

Aktív figyelem

Az egyik legfontosabb képesség, hogy oda tudunk-e figyelni a másikra, és megértjük-e azt, amit mond, illetve a mondanivalója mögöttes tartalmát. Az ügyfél, a kollégánk vagy a főnökünk mélyebb megértése hozzásegít a jobb kapcsolat kialakulásához, a konfliktusok megoldásához és a feladatok hatékonyabb elvégzéséhez.

 

Empátia

Annak képessége, hogy felismerjük mások érzéseit, félelmeit, aggodalmait azáltal, hogy képesek vagyunk az ő helyzetükbe képzelni magunkat. Az empátia segíthet abban, hogy a másik által elmondottakat jobban megértsük, és ne saját feltételezéseinkre építsünk. Abban is hasznos lehet, hogy a másik fél megértése által jobb kapcsolatot tudjunk kialakítani, és a konfliktusokat konstruktív módon tudjuk megoldani.

Forrás: https://hrblog.hu/2018/12/19/3-fontos-szocialis-kepesseg-a-munkahelyen/


Back