We use cookies on our website to provide the best possible user experience for our visitors.

You are able to use the following "cookie" settings:

Details about "Cookie" settings...

You will be able to reach this surface and change your settings anytime in the future by clicking to the "Cookie setting" button placed down in the footer box.

Hogyan legyél Produktívabb?

Elárasztanak a feladatok és nem látod, hogy hol a vége a sok megoldandó kérdésnek? Most adunk néhány tippet, ami a segítségedre lehet a feladatok jobb és átláthatóbb kezelésében.

2019.01.22.

document-3268750_1280

1. TO-DO-LISTÁK

Az élet minden területére alkalmazhatóak az úgynevezett to-do listák, amelyekkel átláthatóbbá és egyszerűbbé tehetjük mindennapi feladataink elvégzését. A feladatok pedig priorizálni is érdemes a listákon belül, hiszen vannak olyan területek, a területeken pedig olyan feladatok, amelyek elsőbbséget kell, hogy élvezzenek, hiszen ha halogatjuk őket akár pénzt is bukhatunk rajta.

To-do listák készítéséhez akár a modern technológia vívmányait is segítségül hívhatjuk. Ma már számos olyan telefonos alkalmazás létezik, amelyek segítségével könnyedén és gyorsan készíthetünk ilyen listákat. Az amerikai Forbes külsős szerzője, Susan O’Brien például a Wunderlist nevű alkalmazást ajánlja.

Viszont akár alkalmazással, akár egy kockás füzetbe készítjük el a listánkat néhány alapvető szabályt érdemes szem előtt tartani, ha tényleg produktívak szeretnénk lenni.

  • Készíts annyi listát amennyire csak szükséged van: készíts az élet minden területére külön listát, így nem keverednek a különböző teendők és átláthatóbb lesz a rendszer, hiszen jobban tudsz fókuszálni az egyes területekre (munka, magánélet, háztartás, bevásárlás, vakáció).

  • Írj konkrétumokat a listára és a listák is legyenek konkrétak: pl. ne csak annyit írj,    hogy bevásárlás, hanem írd azt, hogy bevásárlás a hétvégi grillpartihoz.

  • A listákat is állítsd fontossági sorrendbe: oszd őket „sürgős és „meg kell csinálni” kategóriákba.

 

2. JEGYZETELJ BÁRHOL, BÁRMIT

A produktivitás egy jó ösztönzője a jegyzetelés. Hiszen a jó ötletek sokszor a legváratlanabb pillanatokban jutnak a eszünkben. Ahhoz, hogy ezeket később fel tudjuk használni a munka során, érdemes jegyzeteket készíteni. Érdemes ebben az esetben is telefonos alkalmazást használni, hiszen a mobiltelefonunk az egyik olyan eszköz, ami mindig mindenhol kéznél van. A Tóth-Czere Péter, tartalommarketing és SEO szakértő az Evernote alkalmazást ajánlja, sokoldalúsága miatt.

 

3.   TARTSD RENDBEN AZ E-MAIL FIÓKODAT

Minden nap szánj egy kis időt arra, hogy végig nézed a beérkező e-mail-jeidet, megválaszolod a sürgős leveleket, a kevésbé sürgőseket pedig priorizálod és besorolod a feladataid közé. Az is fontos, hogy megtisztítsd a fiókodat a spam és hírlevél típusú e-mail-ektől, hiszen ezek időt és energiát vesznek el tőled.

 

4. VEZESD A NAPTÁRADAT

A naptárad karbantartása egyszerűbbé teheti a napi teendőid, találkozóid áttekintését. Szabadíts fel a naptáradban időt arra, hogy listákat készíts, átteintsd a feladataidat és az e-mail-eket és priorizálj.

 

5. NE LÓGJ ANNYIT A KÖZÖSSÉGI FELÜLETEKEN

A legegyszerűbb, ha munka közben kikapcsolod a közösségi felületek értesítőit, agy nem vesznek el értékes időt tőled és nem terelik el a figyelmedet.

 

források: https://forbes.hu/legyel-jobb/dolgozz-kevesebbet-2019/

https://www.thecoffeebreak.hu/blog/produktivitas/produktivitasi-tippek/

 

 


Back