We use cookies on our website to provide the best possible user experience for our visitors.

You are able to use the following "cookie" settings:

Details about "Cookie" settings...

You will be able to reach this surface and change your settings anytime in the future by clicking to the "Cookie setting" button placed down in the footer box.

Élmény alapú HR

A kimagasló munkavállalói élmény vonzza a tehetségeket, növeli a munkavállalói elkötelezettséget, a produktivitást és csökkenti a fluktuációt. Az optimális munkavállalói élmény pozitív, öngerjesztő folyamatokat is beindíthat.

2018.11.29.

A cégek manapság nagy hangsúlyt helyeznek a márkaépítésre, amelynek fontos eleme a vásárlói élmény nyújtása. A fogyasztó a terméket és a márkát azzal az élménnyel fogja azonosítani, amit átélt a vásárlása, fogyasztása során, legyen az pozitív vagy negatív. 

Élményt keresünk és kapunk, ez alapján döntünk! Nem csak vásárlási döntéseink, de munkahely választásunk során is.

adult-2449725_1920

A tudatos márkaépítésen túl tehát egyre fontosabb a tudatos munkáltatói márka felépítése is. Számos cég küzd azzal, hogy ugyan a HR folyamatai működnek, mégis magas a fluktuáció. HR-nek erre a kihívásra felkészülve újra kell értelmeznie önmagát, és a folyamat alapú gondolkodást ember és élményközpontú gondolkodásra kell cserélnie. Feladata a munka minden aspektusának újratervezése.

A munkavállalói élmény magában foglal minden olyan eseményt, amivel a dolgozó munkája során találkozik, minden olyan élményt, ami munkahelyével kapcsolatos a HR folyamatoktól a vezetői kultúráig, a toborzás első pillanatától kezdve az alumni közösséghez való csatlakozásig. Megtervezéséhez ezért holisztikus gondolkodásmód szükséges. A HR folyamatok újragondolása mellett foglalkozni kell olyan területekkel is, mint a szervezeti kultúra és viselkedés, a munkáltatói márka, a digitalizáció, a munkakörnyezet vagy a szervezeten belüli és az azt körbevevő közösségek.

Azok a szervezetek, akik üzleti működésük középpontjába az élményt helyezik, pontosan értik, hogy a tudatos élménytervezéssel több szempontból is megéri foglalkozni. A kimagasló munkavállalói élmény vonzza a tehetségeket, növeli a munkavállalói elkötelezettséget, a produktivitást és csökkenti a fluktuációt. Az optimális munkavállalói élmény pozitív, öngerjesztő folyamatokat is beindíthat. Az elkötelezett alkalmazottak ugyanis motiváltabbak, ami magasabb ügyfélelégedettséghez vezet. Az elégedett ügyfelek pedig visszatérnek és még többet vásárolnak. A munkatársak a sikert látva ismét csak motiváltabbak lesznek, érzik, hogy a munkájuknak van értelme, így még fókuszáltabban dolgoznak, ami végső soron jobb üzleti teljesítményt eredményez.

 

forrás: 

https://www.hrportal.hu/hr/vajon-elmenyt-jelenthet-a-munkahelyunk-20181129.html

https://hvg.hu/brandchannel/HVG_konferencia_20180827_megujulo_hr_az_elmenyalapu_gazdasagban

 


Back